RSS

why me??

12 Feb

selepas pulang daRI tmpt kerja..

seperti biasa..aku trus ke kamar utk membersihkan diri-ku..

tapi kali ini.. aku sedikit kehairanan..

keluar dari kamar mandi.. aku menerima hadiah gaun pink white yg sgt menepati citarasaku..di serta kan mesej kertas sebelahnya..

 “would you candle late night with me? =) 

youre LOVE,

dlm senyuman yg terukir, aku trus menyiapkan diri ku..

suasana malam yg indah bagiKU,,,

di tepi kolam, terletaknya meja mkn yg siap dgn hidangn dan juga lilin di tengah2 nya..

tgn ku di pimpin oleh si DIA..

menarik kerusi dan mempersilakan aku utk menikmati hidangn yg di masak nya sendiri dgn penuh tatasusila…

seketika kemudian..

tanpa di sangka si DIA bgn dari tmpt duduk nya..

menghulurkan tgn NYA utk mengajak ku menari dlm muzik yg syahdu dan pnuh kelembutan..

aku menolak.. kerana alasan nya ‘tidak pandai utk menari’

tanganku di tarik, trus berada dlm dakapan bidang nya.. (>,<)..

[berbunga jugak jiwa masa tuh… =P ]…hehehehe..

dlm melayari alunan muzik.. aku bertanya padaNYA…

diriku : “awak… ada sesuatu yg ingin saya tanyakan pada awak sejak dahulu lagi?”

DIA : “urm.. apa dia?”

diriku : WHY… me?.. saya tiada wang yg banyak mahupun status, apatah lagi kecantikkan                     seperti kenalan2 awak…why me?..

dgn senyuman terukir DIA berkata…

DIA : kerana saya memiliki SEMUANYA.. [sambil mendakap erat tubuhku].. kerana saya    memiliki harta,status dan juga rupa…saya ada semuanya…sbb itu lah saya tidak perlukan apa2 lagi.. apa yg saya amat perlukan adalah cinta maha pencipta dan kasih sayang dari awak serta keluarga.. itulah yg amat saya perlukan.. 

diriku : [terhenti,tersentuh dgn apa yg di ucpkan] ‘aku hanya mampu melihat dan tersenyum    pada ketika itu’

pada ketika itu.. tanpa aku sedari.. kucupan-nya trus berada di ubun-ubunku..lalu berkata pada-ku…

DIA : cahaya bulanku [nama panggilanku bagi si DIA]…

diriku : “urmm.. =) “…

DIA : [sambil tersenyum] ” LOVE YOU ..”

alhamdulillah.. terima kasih ya allah.. kerana mengurniakan DIA pada-Ku.. aku bersyukur pada-MU ya allah.. kerana mengurniakan kasih dan sayang serta kebahagia yg tidak di jangka oleh akalKu selama ini..

 
Leave a comment

Posted by on February 12, 2013 in my story

 

Leave a comment